ADHD – zrozum, pokonaj przeszkody i wykorzystaj swoje możliwości
O kursie
Osoby z ADHD zmagają się z wieloma trudnościami. Nic więc dziwnego, że szukają dla siebie wszelkiej pomocy- zaczynając zazwyczaj od wdrażania wszechobecnych w Internecie strategii radzenia sobie z rozpraszaniem, prokrastynacją, czy impulsywnością. Ale nierzadko zdarza się, że to nie działa. Nie dlatego, że te strategie są złe, ale dlatego że przeskakując od razu do strategii omijamy szereg elementów niezbędnych do tego, żeby te strategie w ogóle mogły zadziałać.
Jakie to elementy?
Po pierwsze: rzucając się w wir strategii radzenia sobie jesteśmy nierzadko sfrustrowani, zmęczeni poprzednimi nieudanymi próbami, skupieni na tym, żeby uciec od trudnych emocji, uciec od poczucia porażki. Wiemy, czego nie chcemy. Ale jak zawsze powtarzam – fakt, że wiemy do którego portu nasz statek ma na pewno NIE wpłynąć – nie daje nam odpowiedzi na to, do jakiego portu płynąć CHCEMY. Dlatego pierwsza część mojego kursu będzie się opierała na szukaniu własnej odpowiedzi na pytanie: „po co? Dlaczego?”- dlaczego ważne jest dla mnie, żeby skupić się na realizacji danego celu, żeby nie odkładać realizacji danego celu, czy żeby np. nie wybuchać w stosunku do najbliższych? Jednym słowem będziemy szukać wartości kryjących się za naszymi celami.
Po drugie – będziemy uczyć się strategii radzenia sobie z pojawiającymi się przeszkodami na drodze ku naszym celom. Nauczymy się przezwyciężać wymówki naszego umysłu (zrób to później, to bez sensu, nie uda Ci się lub inne), robić w sobie przestrzeń na trudne emocje, które naturalnie pojawiają się, gdy próbujemy wyjść z tak zwanej strefy komfortu (która swoją drogą wcale komfortowa nie jest), ale też okazywać sobie samowspółczucie, gdy wszystko idzie nie tak.
Ale to wszystko nie będzie miało szansy zadziałać bez trzeciego elementu, który także często pomijamy, a który w przypadku osób z ADHD jest szczególnie ważny. Rzucając się w wir strategii radzenia sobie zazwyczaj wywieramy na sobie presję, stoimy nad sobą z batem, licząc, że im bardziej będziemy się nim smagać, tym bardziej zmotywowani będziemy. Ale czy to działa? Może początkowo, ale później coraz bardziej opadamy z sił, aż w końcu stajemy w miejscu. Dlatego ostatnim elementem jest praca z ciałem, Układem Nerwowym, a także zadbanie o sen. Mikroprzerwy dla makroefektu.
Komu polecamy kurs?
✅ osobom, które dopiero podejrzewają u siebie ADHD i chcą zgromadzić jak najwięcej rzetelnych informacji
✅ osobom po diagnozie, które pragną lepiej zrozumieć swój umysł i otrzymać narzędzia pomagające radzić sobie z codziennymi wyzwaniami
✅ rodzinom/znajomym osób z ADHD, które chcą poszerzyć swoje rozumienie tego, z czym zmagają się ich bliscy
✅ specjalistom, którzy poszukują rzetelnych narzędzi, aby lepiej zrozumieć i skuteczniej pomagać osobom z ADHD
Prowadząca: Marta Figurska – psycholog, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPiB nr 1394) i mediator. Ukończyła psychologię kliniczną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, 4-letnie szkolenie w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie oraz studia podyplomowe nadające kwalifikacje pedagogiczne. Doświadczenie zdobywała m.in. w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Stowarzyszeniu POMOST działającym na rzecz Osób z Zaburzeniami Psychicznymi, Telefonie Zaufania 116111, w Poradni SCOLAR oraz pracując z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu oraz zespołu Aspergera.
Kurs nie jest substytutem psychoterapii.
Przegląd kursu
Wprowadzenie
-
1. Wstęp
03:34